The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
W artykule starano się usystematyzować ujęcie specjalnej klasy systemów informatycznych zarządzania, wspierających zarządzanie relacjami z klientem, jako otwartych i złożonych. Najpierw, na bazie ogólnej teorii systemów, omówiono istotę ich otwartości i złożoności. Następnie scharakteryzowano zarządzanie relacjami z klientem jako koncepcję marketingową. Potem omówiono skrótowo informatyczne systemy...
W artykule przedstawiono ocenę jakości wyrobów oferowanych przez jedną z firm branży odlewniczej dla dwóch odbiorców w latach 2000-2003. Odbiorcami były firmy A i B. Przeprowadzone badania pozwoliły wyciągnąć następujące wnioski, iż po wprowadzeniu nowych technologii liczba reklamacji ze strony klientów znacznie się zmniejszyła w badanym przedsiębiorstwie. W odlewni został także wdrożony system zarządzania...
W artykule przedstawiono organizację gospodarki magazynowej w przedsiębiorstwie produkującym samoloty lokalnego transportu pasażerskiego oraz cargo. W pierwszej części zaprezentowano krótką charakterystykę procesów magazynowania od strony teoretycznej. W drugiej części ukazano organizację procesów magazynowania w badanym przedsiębiorstwie. W zakończeniu przedstawiono wnioski wynikające z badań.
W pracy przeprowadzona została analiza granicznych parametrów procesu, czego wynikiem - na drodze eksperymentu - miało być typowanie optymalnych efektów produktowych. W zestawieniu z możliwymi wpływami czynników endo- i egzogenicznych na etapy tworzenia parametrów wytwórczych i ich weryfikację - możliwa stała się optymalizacja procesu (docelowo wytwórczego), warunkującego oczekiwaną jakość wytwórczą.
W artykule omówiono zorientowaną na usługi architekturę systemów informatycznych. Najpierw wprowadzono pojęcie usługi informatycznej na poziomie organizacyjnym (biznesowym) i techniczno-operacyjnym (informatycznym). Zdefiniowano cele i zaprezentowano podstawowe właściwości architektury systemów zorientowanej na usługi. Następnie przedstawiono wykorzystywane tu rozwiązania technologiczne i zasady projektowania...
W artykule przedstawiono wyniki przeprowadzonego audytu MERIT-APBK w kopalni "Szczygłowice". Na podstawie analizy można stwierdzić, że większość obszarów problemowych wyznaczonych w trakcie audytu została oceniona dobrze. Najsłabiej wypadł obszar "Kontrola i inspekcja BHP", co świadczy o złej jakości przeprowadzanych kontroli BHP. Uwagi, które pracownicy zaobserwowali i przekazali...
W artykule przedstawiono koncepcję Kompleksowego Zarządzania Jakością w Górnośląskim Centrum Medycznym. Poprawa jakości usług medycznych w omawianym szpitalu ma przede wszystkim spowodować, że pacjent po wykonanej usłudze będzie zadowolony, a szpital będzie placówką w której usługi wykonywane są na najwyższym światowym poziomie.
Niniejszy artykuł jest próbą zastosowania metodologii Servqual do oceny jakości usług świadczonych przez szkołę publiczną. Metoda Servqual przedstawia problem jakości usług w postaci różnicy pomiędzy oczekiwaniami konsumentów a percepcją klienta dotyczącą otrzymanej usługi. Oceny dokonuje się za pomocą specjalnych ankiet badających jednocześnie oczekiwania i percepcję klientów.
W artykule przedstawiono analizę wybranych zagadnień dotyczących stosowania narzędzi marketingu mix w jednostkach administracji publicznej. Opracowanie zawiera krótką charakterystykę podziału administracyjnego obowiązującego w Polsce po reformie samorządowej oraz wskazuje potrzebę stosowania koncepcji non - profit marketing w codziennej działalności jednostek administracji publicznej.
W artykule przedstawiono koncepcję logistyczną gospodarki materiałowej w przedsiębiorstwie produkującym na zamówienie detale i podzespoły z metali i ich stopów. Artykuł rozpoczęto ukazaniem problemów występujących w zasilaniu materiałowym w badanym przedsiębiorstwie, następnie przybliżono problematykę podejścia logistycznego do zaopatrzenia oraz założenia koncepcji logistycznej gospodarki materiałowej...
Prezentowana publikacja przedstawia wykorzystanie metody Servqual. Metoda ta służy do pomiaru jakości usług. Opierając się na pięciu wymiarach Servqual, opracowano instrument badawczy umożliwiający dokonanie pomiaru różnicy pomiędzy potrzebami klienta a ich percepcją w przypadku administracji publicznej.
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.